söndag 17 juli 2011

det var länge sedan jag han skriva något en del har hänt...

många timmar i sadeln med min fina Gordon. Hoppas på att börja träna dressyr till hösten för tränare. har jobbat på "våran"  eller är det min kanske....ko skräck .
Julia rider med ut på Freyja det är så kul, stolt mamma... vi skrittar och travar Gordon och Freyja är så snälla. första gången julia red med ut så mötte vi en älg bilar och även en båt  men våra cooola hästar bara knallar vidare.
i dag cyklade vi till stallet fram och tillbaka det blir 7 km, och vi red 7 km : 1 km skritt 5 km trav och 1 km skritt ,bra gjort av julia hon är ju bara 7 år .
stalllet´s hästar har ökat nu är det 7 st hästar/ponny 1shettis ca 10 år skäck millan ,1 islanshäst 19år brun freyja, 1 haflinger 3 år gul med vit man och svans sally, 1 travare brum ca 13 år dream, 1 arab vit 8 år elton, 1 halvblod flugskimmel 14 år gordon och stallets nyaste och största 179 cm halvblod gul med vit man och svans 10 år balzac. en härlig blandning på hästar och färger.
nu växer kantarellerna i skogen det är roligt att leta efter dom se om jag i kväll kan ut till skogs och plocka.
i går var det dragfiske tävling på vättern jag och jerry var med, tyvärr så fick vi ingen godkänd , 4 st som var för små bara att släppa tillbaka.
julia var hos mormor och morfar det hade varit toppen.

har nu jobbat 2 månader på mitt nya jobb och det är jätte kul.. stressigt och en massa , men tror det lugnar sig när jag får mera struktur på jobbet
hej för denna gången

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar